dimecres, 27 de juny del 2007

Els pactes postelectorals

De tots es sabut la passió que desperta en la majoria de la població del nostre país, l’esport rei, el futbol, aquest any no ha pogut ser, el Barça no ha guanyat la lliga. Aquests darrers dies es parla força del Barça, es un tema de conversa recurrent en la majoria de tertúlies dels nostres bars.
Ahir com quasi bé cada mati vaig anar a esmorzar al bar de costum, i com també quasi sempre hi vaig trobar la colla de gent d’una certa edat que acostumen a fer la seva peculiar repassada a l’actualitat diària local i nacional, a la qual hi ha cops que m’hi afegeixo mentre prenc el cafè. Hi va haver un senyor que va fer-me un comentari que no em va deixar indiferent.

Va dir-me:
- Joan, que et sembla no hem pogut guanyar la lliga, aquest any el Barça a punxat, no hem aconseguit cap títol important.
Jo vaig contestar-li:
- Tens raó, no hem tingut sort, però que hi farem, son les regles del joc.
Va replicar-me:
- I tant, bé que ho saps tu, no?. Heu guanyat les eleccions amb 6 regidors de 13 i finalment el que només n’ha tret 2 es l’alcalde, gràcies al pacte que ha fet amb els altres que en tenien 5, clar, com que 5+2 fan 7, amb això ja n’han tingut prou.
Vaig contestar-li:
- Tens raó, però un altre cop haig de dir-te el mateix, tot i que no m’agrada, haig d’acceptar-ho, son les regles, i el que han fet, la llei ho permet.
De nou va replicar:
- Si, seran les regles, o la llei, o el que tu vulguis, però a mi no em sembla correcte que els que heu guanyat les eleccions quedeu fora del govern de l’ajuntament i com jo n’hi ha molts que pensen el mateix. Mira vaig a fer-te una comparació, tot i que se que em diràs que no es del tot semblant, però aplicant aquesta lògica, el Barça podia haver pactat amb el Gimnàstic de Tarragona i partir-se el títol de lliga, deixant al Madrid fora.

Evidentment vaig dir-li que no era comparable, però que entenia perfectament el que m’estava dient.

Tot i que matemàticament 2+5 fan 7, i aquest resultat es superior a 6, hi ha un matís força important des del meu punt de vista, el resultat de 7 esdevé de la suma de diferents voluntats, es a dir, qui va votar PSC(5), no va votar ERC(2), o no va votar CiU(6). Però el resultat final ha estat 7 (5+2) contra 6 (6), el que ha permès que la llista més votada de nou resti a l’oposició, ho el que es el mateix, la suma de dos voluntats diferents a aixafat una única voluntat majoritària.

Finalment hi ha una dada força rellevant, en aquestes eleccions s’ha produït el percentatge més gran mai vist a Móra de vot en blanc, més concretament el 3,2%, això vol dir que van haver-hi 90 persones que van exercí el seu dret a vot, però que no ho varen fer a favor de cap de les quatre forces polítiques que es presentaven.

Que cadascú en tregui les seves pròpies conclusions, però el partits polítics del nostre poble en especial, jo us puc ben assegurar que a CiU Móra d’Ebre, ja hem començat.

9 comentaris:

Anònim ha dit...

No crec que facin cap reflexió els que governen ara a Móra, ja tenen prou feina en entendres ells, i pensa com us han de "fotre", ancara més si poden.

Anònim ha dit...

Fotet, que et pensaves, mana un altra vegada?.
No manareu mai més a Móra els de CiU, ni a la comarca tampoc, al menys mentre puguem evitar-ho.

Anònim ha dit...

Soc del Nastic i desprès del Barça.Está clar que no es lo mateix que en politica i encara que o fos no haguesim pactat, perque no es tracta de "fotre" a ningú.He vist un comentari al teu blog que realment justifica el vot en blanc,i a mes a mes crec que s'hauria d'habilitar la posibilitat de un vot "negatiu". Es a dir aquells que o han fet malament,o tenen la convicció de fotre al demés, que els i restin els vots.
¿ Com se pot dir "Fotet" ?. El únic que es fot es el poble. No es tracta de manar, poder, etc.., es tracta de servir al poble, al ciutdatá i fer lo millor posible, amb els mitjans disponibles, un servei públic per al ciutdatá per el poble, per la comarca...
A mes a mes o diu "anonimament". Que digui el seu nom. Me comprometo a dir el meu si ell o fá.
Per cert, no soc afiliat de CiU, però conec al Joan Pinyol, i fins que ningú me demostri el contrari, encara crec en les persones.

Anònim ha dit...

Estic amb tu, es molt fàcil donar opinions darrera d'un pseudonim o d'un "anòmin". A més jo també conec a en Joan Pinyol, i em mereix tota la confiança, com a persona, i com polític.

Anònim ha dit...

Lamentablement aquesta gent d'ERC sembla que s'hagi vegut l'enteniment, per qué el que han fet a Móra i a la Comarca ho han fet a tot arreu que han pogut. De tota manera penso que les coses começen a a complicar-se pels quadres d'ERC, si no mira el pollastre que els hi ha montat Carretero. La història d'ERC n'esta farcida de mogudes d'aquestes, si no que li preguntin a l'Hortalà, Sabanza, Colom i la Raola.

Anònim ha dit...

Pel del Nastic:
Jo soc del Madrid i d'ERC, tot es compatible. I per a que ho sapigués hi ha una cosa que es diu llibertat d'expressió, per tant com aquesta pagina esta oberta als comentaris dels que la visitem, jo ho faig quan vull i com vull, per tant no cal que em vacilis demanant-me la meva identificació, per que no ho faré. Jo també el conec a Piñol, i personalment no tinc res contra ell, es una bona persona, però te un problema, el partit que representa, l'odio amb totes les meves forces.

Anònim ha dit...

Avui m'han dit que els de la llista de PSC-PM del Molar renegen del pacte sociovergen del Priorat, es curiós com canvia la visió de les coses segons el costat en que estas.
També resulta evident que l'objectiu d'aquesta gent no és el millor pacte per la comarca, si no el pacte que ells creuen que els convé més, en definitiva deixar fora convergència del major nombre de llocs possibles.
No sé on anirem a parar, amb aquest nivell de politics a les nostres contrades.

Anònim ha dit...

Pel de ERC i del Madrid :

Està clar que i ha llibertat d'expressió,però no tinc tant clar que tot sigui compatible. No crec que sigui compatible odi amb comprensió, amb diàleg, amb amor... i segur que moltes coses mes.

Tantmateix penso que ser de ERC i del Madrid, deu ser per "fotre" a algú mes a part dels de CiU.

Encara que no digui el seu nom, crec que el conec : es una persona ressentida per alguna cosa i que ha generat odi.

Senyor, el odi es un mal company de viatge, tant en política com a la vida social i familiar.

Parli amb algú, potser amb el Joan Pinyol, ja que diu que el coneix, expliqui el perquè del seu odi i, potser, així o desitjo, alliberant-se del odi serà mes feliç.

Anònim ha dit...

Pel d'esquerra i del Madrid:
Estic d'acord amb el del Nastic, en relació a l'últim comentari que t'ha fet, bé de fet, amb el primer també. Tot i aixó, es ben cert el que dius en relació a la llibertat d'expressió, i de fet en el moment que vaig decidir obrir el meu blog als comentaris del visitants m'ho vaig plantejar, era conscient que podia tenir algun que altre comentari no massa agradable, però això forma part també de la llibertat d'expressió. L'únic que lamento es el tó que utilitzes en el teu comentari, paraules com "fotet" o "manar", personalment no hem semblem les més adequades, jo no vaig concorre a les eleccions sota les sigles de CiU, per "manar", en tot cas ho vaig fer per gobernar, crec que la diferència es notable. De tota manera ets lliure d'expresar-te com millor consideris, però tampoc cal que polemitzis amb la resta de visitants, que TAMBÉ IGUAL QUE TU, diuen el que pensen.
Si tens ganes de polemitzar pots fer-ho amb mi i amb les opinions que lliurement expreso al meu blog, amb molt de gust em comprometo a atendre i respondre les teves opinions.
Joan Piñol